Könyvajánló - L. J. Ross: A szent sziget (Ryan főfelügyelő 1.)

Gyengéim a romantikus krimik, bár szerintem ez már rég kiderült. Folyamatosan keresem az ilyen zsánerű regényeket, és mindig megörülök, amikor rábukkanok egy kivételesen jó könyvre. A szent sziget épp ilyen. Megvan benne minden összetevő, ami kell: hátborzongató bűntény, izgalmas nyomozás, mindenre elszánt nyomozó és a számomra elengedhetetlen szerelmi szál.


Tartalom
Ryan ​főfelügyelő rendőrségi nyomozó kényszerszabadsága idejére a Szent szigeten keres menedéket. Ám karácsony előtt néhány nappal a béke illúziója szertefoszlik, és Ryan visszazuhan a bűnügyek sötét világába, miután egy meggyilkolt lány holttestére bukkannak a sziget középkori kolostorának romjai között.
Amikor a szülőhelyétől szabadulni akaró dr. Anna Taylor a nyomozás polgári szaktanácsadójaként mégis kénytelen visszatérni a szigetre, a feltámadó emlékek arra kényszerítik, hogy nézzen szembe nehéz gyermekkorával. Anna és Ryan közösen próbálják utolérni az orruk előtt rejtőző gyilkost, miközben újpogány szektások és kisvárosi politikusok ügyködnek a háttérben.
Gyilkosságokat és titkokat fűszerez humorral és romantikával az izgalmas krimi, amelynek helyszínét, a northumberlandi Lindisfarne festői szigetét egy csak apályban járható töltésút köti össze az angol partokkal.

Karakterek
Ryan főfelügyelő súlyos trauma elől menekült a Szent szigetre, belesüppedt a depresszióba, a házából is alig mozdul ki. Ezen a pontján a történetnek még nem tudjuk, mi történt vele a múltban, mégis átérezhető a fájdalma és a fásultsága. Aztán gyilkosság történik a szigeten, és ettől mintha nyomban életre kelne. Végig van benne valami elvakult küldetéstudat, ahogy a gyilkost üldözi, de belül még mindig szenved. A viselkedésében ötvöződik az angol jólneveltség és a kíméletlenség, és nekem ez a kombináció nagyon bejött. Az ezüstszürke szeméről és a fekete hajáról nem is beszélve.
Anna Taylor is hamar szimpatikussá vált. Talán azért, mert az ő múltja még Ryanénél is elcseszettebb, mégsem adja fel. Bár nem látszik rajta, de kemény, és csinos ugyan, de nem különösebb szépség, akiért mindenki odavan, amit nagyon díjaztam. Nincs piedesztálra emelve, ő is csinál hülyeségeket. Az ő karaktere is teljesen emberi.
A mellékszereplők is jól kidolgozottak. Phillips bolondos nyakkendői, a folytonos civakodása MacKenzie-vel nagyon jól ellensúlyozta a komor hangulatot. Ők ketten is hamar a kedvenceim lettek.

Szerelmi szál
Bár Anna és Ryan kapcsolata végig lineárisan alakult, mégis nagyon szerettem. Az első két találkozásuk annyira jól meg volt írva, hogy szinte beleborzongtam. Pedig az írónő nem pakolta tele testérzetekkel, inkább szűkszavú volt, de nagyon átérezhetőre sikerült. Ugyanúgy mint az összes többi jelenetük. És ugyan csak három-négy napot ölel fel a regény, én mégis elhittem, hogy ennyi idő alatt is ilyen közel kerülhet egymáshoz két ember, mert mindkettőjüknek pont arra volt szüksége, amit a másik nyújtani tudott.

A nyomozás
A nyomozók és a helyszínelők munkáját végig nagyon hitelesen ábrázolta az írónő. Belement az apró részletekbe is, de még azokat is mindig izgalmasan tálalta. A nyomozás végig logikus volt, kutatással alátámasztott. Különösen tetszett az, ahogy a szerző a helyszínelők munkáját bemutatta, és nem csak annyira korlátozta őket, hogy a helyszíneken begyűjtsék a nyomokat.
A bűntény különösen kegyetlen és véres volt, néha forgott a gyomrom olvasás közben, de fura mód én szeretem, amikor egy krimi kíváncsiságon kívül undort is kivált belőlem. A történet végig izgalmasan alakult, bár a végefelé már sejtettem, ki áll a gyilkosságok mögött, de az utószóban lévő fordulaton annyira megdöbbentem, hogy az állam a földet verdeste.

Hangulat
Egy sziget, amit a dagály elvág a szárazföldtől, tökéletes krimihelyszín. Olvasás közben láttam magam előtt a környezetet, hallottam a szél süvítését, a hullámok csapkodását, éreztem a tenger sós illatát vagy épp a helyi kocsma kandallójából áradó meleget. A hangulatra is jellemző a kettőség. A komorságot újból és újból félbeszakítja egy viccesebb jelenet a nyomozók között vagy egy romantikus Anna és Ryan között, így nem válik nyomasztóvá a regény.

Röviden és tömören: imádtam ezt a regényt! Hosszú ideje az első könyv, ami annyira beszippantott, hogy alig bírtam letenni. Az írónő, L. J. Ross nevét felírtam a kedvenceim közé, és már rendelem is meg a sorozat következő kötetét.



ELŐRENDELHETŐ!
A GYILKOSSÁG A KRIMIFESZTIVÁLON már elérhető
a FairBooks Kiadó webshopjában 30% kedvezménnyel:
Vadregényes Skócia, ördögi bosszú, tiltott szerelem.
Olvasd el, hogyan folytatódik Lottie és Hunter története!  

Ha másra is kíváncsi vagy tőlem, olvass bele a regényeimbe:

Mindegyik regény nyomtatott és elektronikus formában is megrendelhető tőlem a FairBooks Kiadó webshopján keresztül utánvéttel és online bankkártyás fizetéssel is, akár dedikáltan. A nyomtatott könyvek mellé ajándék könyvjelzőket adunk:

A regényeim megtalálhatóak a következő helyeken is:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Az elmúlt hónap legnépszerűbb bejegyzései